ثبت شکایت حوزه ict

در راستای پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فنآوری اطلاعات و رادیویی، شامل عرضه خدمات اینترنت رسا  (ISP)، توزیع و عرضه اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق خطوط تلفن کابلی (PAP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای  (SAP)، ارائه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی (GMPCS)، ارائه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری WiMAX، ارائه  خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباطات داده ها (TCIو  غیره)، راه اندازی شبکه و ارائه خدمات ارتباطات سیار (GSM)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت، ارائه سرویس های پستی ودفاتر پیشخوان خدمات دولت، در تاریخ ۲۲/۳/۹۰ تفاهم نامه ای  بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان نظام نفی رایانه ای مبادله شد. یکی از اهداف مهم این تفاهم نامه تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران حوزه ی ICT و جلوگیری از سردرگمی آنها می باشد که با ایجاد این سامانه به نتیجه رسیده است.

این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه ، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.

  مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل می باشد:

۱- ابتدا با مراجعه به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی به شکایت خود اقدام نمائید.

۲-چنانچه پس از گذشت مدت ۱۴ روز از اپراتور سرویس دهنده خود پاسخی دریافت ننموده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نگردیده، شما می توانید با مراجعه به این سامانه و ارائه کد پیگیری ای که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت نموده اید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام نمائید.

۳- برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب می نمائید، شکایت شما به مناطق هفت گانه سازمان و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال می گردد.

۴- شما همواره می توانید با وارد نمودن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام نمائید.

۵- شما می توانید برخی از سئوالات متداول را به همراه پاسخ ذکر شده در این قسمت سئوالات متداول مشاهده نمایید.

 

سامانه شکایات 1