پرش به محتوای اصلی

اخبار

بهبود عملکرد سامانه 195 و پاسخگویی به 1700 شکایت سرویس اینترنت استان یزد در کمتر از سه روز

بهبود عملکرد سامانه 195 و پاسخگویی به 1700 شکایت سرویس اینترنت استان یزد در کمتر از سه روز
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به بهبود عملکرد سامانه 195 در استان یزد، از پاسخگویی به 1700 مورد شکایات سرویس اینترنت در سال 1399 و کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این خبر افزود: از مجموع 2900 شکایت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در سال گذشته، به طور میانگین 60 درصد شکایات در سال مربوط به حوزه اینترنت بوده که با برنامه ریزی صورت گرفته، هوشمند سازی فرآیند ها، پیگیری های مستمر و اقدام به موقع اپراتورهای ارتباطی، پاسخگویی به شکایات اینترنت همراه و ثابت در کمتر از 3 روز کاری انجام شده است.

پاکدل افزود: بیشترین تعداد شکایات ثبت شده در سامانه 195 بر اساس فراوانی به ترتیب در حوزه های: اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، پست و دفاتر پیشخوان بوده و شکایات مربوط به خدمات ارزش افزوده و تشعشعات دارای کمترین فروانی در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به انواع شکایات حوزه اینترنت که شامل پشتیانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس و مشکلات مالی و سامانه ای می شود اظهار کرد: در این قسمت نیز مشکلات پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، عمده شکایات را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، تصریح کرد: با اطلاع رسانی عمومی و معرفی سامانه ۱۹۵ در سطح استان، تعداد شکایات وارده در سال 99 نسبت به سال 98 با افزایش حدود 35 درصدی روبرو بوده است که عمده دلیل آن مربوط به ترافیک بالای دفاتر پیشخوان در اوایل سال و افزایش مصرف اینترنت بخاطر شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش دانش آموزان بوده که علیرغم افزایش تعداد شکایات، با تلاش ارائه دهنده گان خدمات حوزه ارتباطات، زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نسبت به مدت زمان مشابه کاهش یافته است.

سامانه 195 سامانه ای تخصصی برای رسیدگی به شکایات در تمامی حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور است و ارتباط با این سامانه از طریق درگاه اینترنتی، پیامک و شماره تلفن رایگان 195 مسیر است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر دایری تلفن ثابت استان یزد بیش از ۵۵۲ هزار شماره است و ضریب نفوذ استان در این شاخص ۴۵/۵ درصد و در رتبه 3 کشوری قرار دارد. همچنین تعداد مشترکین اینترنت ثابت استان ۱۹۰ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۱۵/۶ درصد و تعداد مشترکین اینترنت سیار بیش از ۱ میلیون و ۱۵۶ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۹۵/۲ درصد می باشد.
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۱۱
تعداد بازدید : ۱۳۴

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید